Bu Yaz Ayrılığın İlk Yazı Olacak
Paylaşım:
Bu Yaz Ayrılığın İlk Yazı Olacak
Bu Kitabı Satın Alın

Kitap Künyesi:

Barkod: 9789759915629

Sayfa Sayısı: 192

Ebat: 13.5 x19.5 cm

Yayın Tarihi: Ekim 2001

Kategori: Romanlar

Kitap Hakkında:

Selim İleri, 2001 Orhan Kemal Roman Armağanı da kazanan bu romanını bir söyleşide şöyle anlatıyor: "'Bu Yaz Ayrılığın İlk Yazı Olacak'ı üçüncü ve son kez yazıyordum, yaz sonuydu. Attilâ İlhan ile konuşuyor, romanda gerçekleştirmek istediklerimi anlatıyordum. Attilâ Bey Malraux'nun şu sözünü söyledi: 'Her roman aslında bir otobiyografidir.' Birden çarpıldım ve sözü romanın başına koymaya karar verdim. Roman ve otobiyografi, özyaşamöyküsü sözcüklerinin yan yana gelişi, getirilişi çarptı beni. Romanı mutlak bir kurmaca diye görmek de mümkün ve zaten öyle. Gelgelelim kurmacada yazarın, romancının yaşam deneylerini, yaşam görüşünü, yaşamı algılayışını nereye kadar yadsıyabiliriz? Yani yazardan kurmacaya sürekli bir yansıma söz konusudur. Yetiştiğim yıllarda bir 'kendini yazmak' tartışması sürüp giderdi. Ünlü eleştirmen Rauf Mutluay lise son sınıfta öğretmenimdi. Ona hayrandım, inanılmaz bir edebiyat öğretmeniydi. Hayatında tek satır edebî kitap okumamış kişilere bile edebiyatı sevdirebilecek nitelikte, incelikte bir öğretmendi. İşte o 'kendini yazmak' tartışmalarında Rauf Mutluay da önde gelen tartışmacılardandı. Bu konuda soruna olumsuz yaklaşıyordu Rauf Bey. O kadar ki Kafka ve 'Dönüşüm' bile güme gidebiliyordu. Büyük yazarların kendilerinden değil, tarihsel ve toplumsal perspektiften yola çıktıklarını söylüyordu. Kişisel geçmişin, kişisel yaşantının edebiyat eserine pek bir şey katamayacağı kanısındaydı. O sıralarda Ehrenburg'un 'Paris Düşerken'i, Şolohov'un 'Ve Durgun Akardı Don'u yeni yayımlanıyordu. Rauf Hoca'nın bu iki büyük romanı hararetle salık verdiğini hatırlıyorum. Bu eserleri büyük bir heyecanla da okuduğumu hatırlıyorum. Fakat her romanın bir anlamda otobiyografi olduğunu söyleyen Andre Malraux da o soy romancılardandır. Belki de başka bir şeyi anlamamız gerekiyor: en bireyselinden en toplumsalına, roman, öykü, anlatı yazarın yaradılışının bilinçli bir ifadesidir."

Kitap Hakkında:

Selim İleri, 2001 Orhan Kemal Roman Armağanı da kazanan bu romanını bir söyleşide şöyle anlatıyor: "'Bu Yaz Ayrılığın İlk Yazı Olacak'ı üçüncü ve son kez yazıyordum, yaz sonuydu. Attilâ İlhan ile konuşuyor, romanda gerçekleştirmek istediklerimi anlatıyordum. Attilâ Bey Malraux'nun şu sözünü söyledi: 'Her roman aslında bir otobiyografidir.' Birden çarpıldım ve sözü romanın başına koymaya karar verdim. Roman ve otobiyografi, özyaşamöyküsü sözcüklerinin yan yana gelişi, getirilişi çarptı beni. Romanı mutlak bir kurmaca diye görmek de mümkün ve zaten öyle. Gelgelelim kurmacada yazarın, romancının yaşam deneylerini, yaşam görüşünü, yaşamı algılayışını nereye kadar yadsıyabiliriz? Yani yazardan kurmacaya sürekli bir yansıma söz konusudur. Yetiştiğim yıllarda bir 'kendini yazmak' tartışması sürüp giderdi. Ünlü eleştirmen Rauf Mutluay lise son sınıfta öğretmenimdi. Ona hayrandım, inanılmaz bir edebiyat öğretmeniydi. Hayatında tek satır edebî kitap okumamış kişilere bile edebiyatı sevdirebilecek nitelikte, incelikte bir öğretmendi. İşte o 'kendini yazmak' tartışmalarında Rauf Mutluay da önde gelen tartışmacılardandı. Bu konuda soruna olumsuz yaklaşıyordu Rauf Bey. O kadar ki Kafka ve 'Dönüşüm' bile güme gidebiliyordu. Büyük yazarların kendilerinden değil, tarihsel ve toplumsal perspektiften yola çıktıklarını söylüyordu. Kişisel geçmişin, kişisel yaşantının edebiyat eserine pek bir şey katamayacağı kanısındaydı. O sıralarda Ehrenburg'un 'Paris Düşerken'i, Şolohov'un 'Ve Durgun Akardı Don'u yeni yayımlanıyordu. Rauf Hoca'nın bu iki büyük romanı hararetle salık verdiğini hatırlıyorum. Bu eserleri büyük bir heyecanla da okuduğumu hatırlıyorum. Fakat her romanın bir anlamda otobiyografi olduğunu söyleyen Andre Malraux da o soy romancılardandır. Belki de başka bir şeyi anlamamız gerekiyor: en bireyselinden en toplumsalına, roman, öykü, anlatı yazarın yaradılışının bilinçli bir ifadesidir."

Yazar Hakkında:

Atatürk Erkek Lisesi’ni bitiren (1968) Selim İleri, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini yarım bıraktı. "Dünya" gazetesinin sanat sayfasını (1979) ve "Argos" dergisini yönetti. Çok sayıda dergi ve gazetede eleştiri ve inceleme yazıları ile öyküleri yayımlandı. On dokuz yaşındayken ... Yazarın Sayfası Yazarın Sayfası

Doğan Kitap Tarafından Yayımlanan Diğer Eserleri:

Hıçkırık
Samanyolu
İstanbul'un Tramvayları Dan Dan!..
Daha Dün
Solmaz Hanım, Kimsesiz Okurlar İçin
Cemil Şevket Bey, Aynalı Dolaba İki El Revolver
Gramofon Hâlâ Çalıyor
Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın
İstanbul Lâle ile Sümbül
Pastırma Yazı
Hepsi Alev
İstanbul Hatıralar Kolonyası
Cehennem Kraliçesi
Fotoğrafı Sana Gönderiyorum
Kafes
İstanbul Seni Unutmadım
Kar Yağıyor Hayatıma
Saz Caz Düğün Varyete
İstanbul’un Sandık Odası
Her Gece Bodrum
Yarın Yapayalnız
Kamelyasız Kadınlar
Cumartesi Yalnızlığı
Rüyamdaki Sofralar
Yıldızlar Altında İstanbul
Annem İçin
Hayal ve Istırap
Uzak, Hep Uzak
Ruh Gurbetinde
İffet<br><span>Maziden Gelen Sesler</span>
Evimizin Tek Istakozu
Anılar; ıssız ve yağmurlu
Kırık Deniz Kabukları
Bir Denizin Eteklerinde
Yakılacak Kitap
Aşka Tövbe
Beş Hasta Var
Posta Güvercini
Gelinlik Kız
Mualla
Sonsuz Gece
Bülbül Yuvası
Funda
Yaşarken ve Ölürken
Dostlukların Son Günü
Türk Romanından Altın Sayfalar
Türk Romanından Altın Sayfalar
Oburcuğun Edebiyat Kitabı
Solan Ümit
Samanyolu
Kalp Yarası
Yosma
Mağrur Kadın
Küçük Hanımefendi
  • Doğan Holding
  • Doğan Kitap
Doğan Yayınları Copyright © 2022 | Tasarım ve Uygulama: Carbon Interaktif