25 Kuruşluk Kitap
Paylaşım:
25 Kuruşluk Kitap
Bu Kitabı Satın Alın

Kitap Künyesi:

Barkod: 9789944522885

Sayfa Sayısı: 724

Ebat: 22 x 22 cm

Yayın Tarihi: Mayıs 2011

Kategori: Diğer Kitaplar

Kitap Hakkında:

25 Kuruşluk Kitap, grafik tasarımcı Uğurcan Ataoğlu’nun sektörde geçirdiği 25 yılın özeti… Reklamcılığa adım attığı ilk ajanstan, kurucu ortaklığını yaptığı ve hala kreatif direktörlüğünü yürüttüğü ajansı Alametifarika’ya kadar süren kariyeri boyunca içinde yer aldığı tüm reklam işlerinin ve diğer projelerin kağıt üstündeki sergisi. Kitap, işlerin görsellerinin yanısıra o süreçte yaşananlara dair anekdotlar ve diyaloglarla projede yer alan diğer çalışma arkadaşlarının da izini sürüyor. Bugün çoğu hatırlanmayan fakat yapıldığı yıllarda hepimizin aklında, ağzında, kulağında yer etmiş ve farkettirmeden Türkiye’nin bugünkü hafızasının önemli bir bölümünü oluşturmuş bu işler, 724 sayfada bir araya gelerek, sektörün arşiv ihtiyacını da önemli ölçüde gideriyor. Kitapta Turkcell, Garanti Bankası, Türk Hava Yolları, Beymen, Mudo, Efe Rakı, Sertab Erener, Elif Şafak, Nil Karaibrahimgil, Mazhar Alanson gibi bazıları bugün Türkiye’nin en önemli değerleri haline gelmiş, bazılarıysa artık hayatta olmayan markalar için hazırlanmış kurumsal kimlik çalışmaları, logo, ilan, afiş, illüstrasyon, kapak ve albüm tasarımları var. Kitabın sonundaki “From: Uğurcan Ataoğlu / To: Allusers” başlıklı bölüm, kendi başına bir kitap gibi okunabilir. Reklamcıların ajanslardaki gündelik dünyası, kendi aralarındaki diyalogları, krizleri, eğlenceleri her zaman merak konusudur. Bu bölümde, Uğurcan Ataoğlu’nun 25 yıllık ajans hayatı boyunca çalışma arkadaşlarına yazdığı ajans içi mail’lerin şaşırtıcı olanlarından bir derleme yapılmış. Kitabın en öne çıkan tarafı tasarımı. Ataoğlu, hayatını, aklını adadığı onca çalışmanın ortasına hiç düşünmeden koca bir delik açmış. Bu delik, egoya hükmedebilmek ve 25 yıl da geçse 25 kuruşluk iş yapmamış gibi hissetmeye devam etmek için herkes kadar kendine de bir hatırlatma. Çünkü tüm bu işler kendilerini var edebilmek için, onları yapanların aklında, fikrinde, hayatlarında delikler açıyor. Yine de ne yapılan işler ne de onları yapanlar hiçbir zaman tam anlamıyla tamamlanamıyor.

Kitap Hakkında:

25 Kuruşluk Kitap, grafik tasarımcı Uğurcan Ataoğlu’nun sektörde geçirdiği 25 yılın özeti… Reklamcılığa adım attığı ilk ajanstan, kurucu ortaklığını yaptığı ve hala kreatif direktörlüğünü yürüttüğü ajansı Alametifarika’ya kadar süren kariyeri boyunca içinde yer aldığı tüm reklam işlerinin ve diğer projelerin kağıt üstündeki sergisi. Kitap, işlerin görsellerinin yanısıra o süreçte yaşananlara dair anekdotlar ve diyaloglarla projede yer alan diğer çalışma arkadaşlarının da izini sürüyor. Bugün çoğu hatırlanmayan fakat yapıldığı yıllarda hepimizin aklında, ağzında, kulağında yer etmiş ve farkettirmeden Türkiye’nin bugünkü hafızasının önemli bir bölümünü oluşturmuş bu işler, 724 sayfada bir araya gelerek, sektörün arşiv ihtiyacını da önemli ölçüde gideriyor. Kitapta Turkcell, Garanti Bankası, Türk Hava Yolları, Beymen, Mudo, Efe Rakı, Sertab Erener, Elif Şafak, Nil Karaibrahimgil, Mazhar Alanson gibi bazıları bugün Türkiye’nin en önemli değerleri haline gelmiş, bazılarıysa artık hayatta olmayan markalar için hazırlanmış kurumsal kimlik çalışmaları, logo, ilan, afiş, illüstrasyon, kapak ve albüm tasarımları var. Kitabın sonundaki “From: Uğurcan Ataoğlu / To: Allusers” başlıklı bölüm, kendi başına bir kitap gibi okunabilir. Reklamcıların ajanslardaki gündelik dünyası, kendi aralarındaki diyalogları, krizleri, eğlenceleri her zaman merak konusudur. Bu bölümde, Uğurcan Ataoğlu’nun 25 yıllık ajans hayatı boyunca çalışma arkadaşlarına yazdığı ajans içi mail’lerin şaşırtıcı olanlarından bir derleme yapılmış. Kitabın en öne çıkan tarafı tasarımı. Ataoğlu, hayatını, aklını adadığı onca çalışmanın ortasına hiç düşünmeden koca bir delik açmış. Bu delik, egoya hükmedebilmek ve 25 yıl da geçse 25 kuruşluk iş yapmamış gibi hissetmeye devam etmek için herkes kadar kendine de bir hatırlatma. Çünkü tüm bu işler kendilerini var edebilmek için, onları yapanların aklında, fikrinde, hayatlarında delikler açıyor. Yine de ne yapılan işler ne de onları yapanlar hiçbir zaman tam anlamıyla tamamlanamıyor.

Yazar Hakkında:

Uğurcan Ataoğlu Mimar Sinan Üniversitesi, UESYO Grafik bölümünü bitirdi. Sırasıyla Reklam Moran, Yorum Ajans ve Young&Rubicam/Reklamevi'nde art direktör ve kreatif direktör olarak çalıştı. Amblem, logotayp, afiş, basın kampanyası, illüstrasyon, ambalaj, kitap tasarımı, kitap kapağı, cd tasarım ve ti... Yazarın Sayfası Yazarın Sayfası

Doğan Kitap Tarafından Yayımlanan Diğer Eserleri:

How Are You BOB?
  • Doğan Holding
  • Doğan Kitap
Doğan Yayınları Copyright © 2022 | Tasarım ve Uygulama: Carbon Interaktif