Kitap Hakkında:
Dijital çağın liderlik sırları
Değişim, dönüşüm, hız ve çeviklik çağındayız. Herkes kurtarıcının, yani “yeni çağın liderinin” peşinde koşuyor. Prof. Dr. Yeşim Toduk, geçmiş 10 yılı sorgulayarak, günümüz iş dünyasını 2023’e taşıyacak liderleri tanımlıyor ve “yeni liderlik modeli”ni ortaya koyuyor.
Bir kurumda ne kadar yöneticiye liderlik vasıfları aşılanırsa, o yöneticilere liderlik vasıflarını gösterme fırsatı verilirse o kurum o kadar başarılı olur. Bir kurumda bir tek lider olursa o kurum her zaman hata yapmaya mahkûmdur. Böyle bir kurum yenilikçi de olamaz. Bu bağlamda Prof. Dr. Yeşim Toduk’un 2023 Lideri/Dijital Çağın Liderlik Sırları kitabını basılmadan önce okudum ve çok faydalı buldum. Kitap 2023 liderinin aranılacak profilini tanımlıyor.
Hüsnü Özyeğin
Hızlı bir dünyada yaşıyoruz. Dünya küçülüyor, kültürler değişiyor. Günümüzün liderleri ağırlıklı olarak X kuşağından, Y kuşağı da sahnede yerini almaya başladı. Z kuşağı ile acaba nasıl bir dünyada yaşayacağız? Yeni liderlik modellerini merak ediyorsanız, üstlerinizle iletişimde neden zorluk çektiğinizi anlamak istiyorsanız, diğer liderlerin dijital çağ hakkında ne düşündüğü sizin için önemliyse, bu referans kitabı mutlaka okumalısınız.
Ali Ülker
Değişim kaçınılmaz, haber hızı saniyelerle ölçülüyor ve yeni bir gençlik geliyor. Bu ortamda ihtiyacımız olan liderler global perspektif sahibi, dijital okuryazarlığı olan, kendini yetiştirmeye açık, farklı yaş grupları ve kültürlerle çalışabilecek, işbirliğine önem veren, katılımcı ama kararlı liderler... Sevgili Yeşim Toduk'u bu konudaki çalışması için kutluyor, bu yeni liderlik yolculuğundaki tüm gezginlere başarılar diliyorum.
Ümran Beba
- 10 yıl önceki liderlik tanımı ile şimdiki arasında fark var mı?
- 5 yıl sonra hangi liderlik tanımları ön plana çıkacak?
- Son 10 yıl içinde iş yapış şekli, yönetim tarzı, yönetici seçerken aranan özellikler değişti mi? Nasıl?
- Dijital çağ ve teknoloji, liderlik kavramında ne tür değişikliklere neden oldu?
- Kuşak değişiminin liderlik tarzına etkileri neler?
- Günümüzde yaşanan değişimler şirketlerin kazan-kazan anlayışını, network yapılanmasını ve işbirliği kültürünü nasıl etkiledi?