Hiperaktif Çocuk ve Ergen Okulda
Paylaşım:
Hiperaktif Çocuk ve Ergen Okulda

Kitap Künyesi:

ISBN: 978-605-111-654-9

Sayfa Sayısı: 212

Ebat: 14 x 21 cm

Yayın Tarihi: Haziran 2010

Kategori: Sağlık, Çocuk Bakımı ve Gelişimi

Kitap Hakkında:

Bu kitapta; her çocuğa ve ergene ihtiyacı ölçüsünde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan, çocuklara yapıştırılan etiketlerden ziyade onların kim olduklarıyla ilgilenen öğretmenler, okul psikologları, danışmanlar ve rehberlik servisi uzmanları, sınıftaki işlerini kolaylaştırıcı bilgi ve yöntemleri bulacaklar. Anne ve babalar ise öğretmenlerin çocuklarıyla ilişkilerini kuvvetlendirmeye yarayabilecek bilgileri, ev ortamında çocuklarının gelişimini desteklemek için kullanılabilecek öğrenme ve davranış ilkelerini öğrenecekler Yerinde duramayan, sabırsız, hareketli, dalgın, dikkati dağınık çocuk… Bir çocuk psikiyatrından dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanısı alsın almasın, öğretmenlerin ve anne babaların ulaşmakta, ilişki kurmakta, öğretmekte zorlandıkları çocuklara, çoğunlukla ve kısaca “hiperaktif” deniyor. Peki ama gerçekte DEHB tanısı nasıl konur? Tanı konduktan sonraki ilk adımlar nelerdir? Dikkati dağınık, dalgın, sabırsız, hiperaktif çocuklar okul hayatında ne tür zorluklar yaşarlar? Okul yılları başladığında dikkati dağınık, hiperaktif çocuğa öğretmenin yaklaşım seçenekleri nelerdir? Öğretmen ile anne-baba arasındaki işbirliği nasıl geliştirilebilir? Çocuk ile ona öğreten, onu büyüten büyükler arasındaki ilişkiye nasıl geliştirici bir nitelik kazandırılabilir? Çocuk büyüyüp ergen olduğunda okuldaki sorunlara yaklaşım nasıl değişir? Anne-baba ile DEHB’li ergen arasındaki ilişkiler ne yönde gelişebilir ? Giriş sınavları, toplumsal hayat, başarı, dostluk, beyin gelişimi... DEHB’de nasıl gerçekleşir?

Kitap Hakkında:

Bu kitapta; her çocuğa ve ergene ihtiyacı ölçüsünde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan, çocuklara yapıştırılan etiketlerden ziyade onların kim olduklarıyla ilgilenen öğretmenler, okul psikologları, danışmanlar ve rehberlik servisi uzmanları, sınıftaki işlerini kolaylaştırıcı bilgi ve yöntemleri bulacaklar. Anne ve babalar ise öğretmenlerin çocuklarıyla ilişkilerini kuvvetlendirmeye yarayabilecek bilgileri, ev ortamında çocuklarının gelişimini desteklemek için kullanılabilecek öğrenme ve davranış ilkelerini öğrenecekler Yerinde duramayan, sabırsız, hareketli, dalgın, dikkati dağınık çocuk… Bir çocuk psikiyatrından dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanısı alsın almasın, öğretmenlerin ve anne babaların ulaşmakta, ilişki kurmakta, öğretmekte zorlandıkları çocuklara, çoğunlukla ve kısaca “hiperaktif” deniyor. Peki ama gerçekte DEHB tanısı nasıl konur? Tanı konduktan sonraki ilk adımlar nelerdir? Dikkati dağınık, dalgın, sabırsız, hiperaktif çocuklar okul hayatında ne tür zorluklar yaşarlar? Okul yılları başladığında dikkati dağınık, hiperaktif çocuğa öğretmenin yaklaşım seçenekleri nelerdir? Öğretmen ile anne-baba arasındaki işbirliği nasıl geliştirilebilir? Çocuk ile ona öğreten, onu büyüten büyükler arasındaki ilişkiye nasıl geliştirici bir nitelik kazandırılabilir? Çocuk büyüyüp ergen olduğunda okuldaki sorunlara yaklaşım nasıl değişir? Anne-baba ile DEHB’li ergen arasındaki ilişkiler ne yönde gelişebilir ? Giriş sınavları, toplumsal hayat, başarı, dostluk, beyin gelişimi... DEHB’de nasıl gerçekleşir?

Yazar Hakkında:

Prof. Dr Yankı Yazgan (1959), Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde profesör, Yale Child Study Center’da öğretim görevlisidir. Çocuk/genç ve aile psikiyatrisi alanlarındaki bilimsel yayınlarının yanı sıra kitapları ve seminerleriyle de alanında bildiklerini toplumla paylaşmaktadır. Yazarın Sayfası Yazarın Sayfası

Doğan Kitap Tarafından Yayımlanan Diğer Eserleri:

  • Doğan Holding
  • Doğan Kitap
  • Egmont
Doğan Egmont Copyright © 2019 | Tasarım ve Uygulama: Carbon Interaktif